Art

2020-01-23
Good Design vs. Minimal Art Die künstlerische Auseinandersetzung mit der Ästhetik des industriellen Designs fordert schon seit den Anfängen dieser Disziplin im 19. Jahrhundert immer wieder hitzige Diskussionen über Abgrenzungen und Annäherungen heraus. Das industriell hergestellte und gestaltete Ding spielt in der Kunst des 20. Jahrhunderts nicht nur eine Nebenrolle, sondern hat immer wieder grundlegende Fragen zur gesellscha􀃫lichen und ökonomischen Stellung von Kunst und ihren Re-Präsentationen provoziert. Im Namen der Kunstkritik, der institutionellen Kritik und einer Kritik der Avantgarde wurden in der zweiten Häl􀃫e des 20.
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Art has always existed in a complex, symbiotic and continually evolving relationship with the technological capabilities of a culture. Those capabilities constrain the art that is produced, and inform the way art is perceived and understood by its audience. Like the invention of applied pigments, the printing press, photography, and computers, we believe machine intelligence is an innovation that will profoundly affect art. As with these earlier innovations, it will ultimately transform society in ways that are hard to imagine from today’s vantage point; in the nearer term, it will expand our understanding of both external reality and our perceptual and cognitive processes.
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Phase 1 – Observe and appropriate. The spiral structure of Marshall McLuhans thinking [Marshall McLuhan] ’s thinking providing a new way of viewing Marshall McLuhan’s view on the spiral structure. The way he reversed figure and ground, reversed content and medium, reversed cause and effect, and the relationship he established between the content of a new medium and the older media it obsolesced. They all contain a spiral structure going back and forth in time.